کیف-پول-nft-چیست

کیف ‌پول ‌ NFT چیست؟

راهنمای کامل انتخاب بهترین کیف پول برای NFT

کیف پول NFT یکی از حیاتی‌ترین مسائلی است که در هنگام ورود به دنیای NFT باید به آن توجه کنید. شما در دنیای واقعی چگونه از پول‌های خود نگهداری می‌کنید؟ آیا آن‌ها را به هر شخصی می‌سپارید؟ به هر بانک یا موسسه‌ای اعتماد می‌کنید؟ قطعا شما پول‌های‌تان را نزد هر شخص یا موسسه‌ی غیر معتبری نمی‌گذارید. در دنیای ان‌اف‌تی‌ها هم همین وضع باید برقرار باشد. شما باید یک والت NFT معتبر پیدا کنید تا توکن‌های‌تان را درآن نگهداری کنید. همچنین این کیف پول ان اف تی باید علاوه بر امنیت، امکان مدیریت و معامله‌ی آسان دارایی‌های شما را فراهم کند

در حال حاضر تعداد زیادی کیف پول NFT وجود دارد. انتخاب بین این کیف پول‌ها يکي از دشوارترين کارهاي ممکن است. در اين مقاله، ابتدا شما را با عوامل تاثیرگذار در انتخاب ولت NFT آشنا مي‌کنيم. سپس به معرفي بهترين کیف پول ارز دیجیتال در هر شبکه بلاک‌چین می‌پردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا قدم اول خود در دنیای NFT را محکم بردارید.

کیف پول NFT چیست؟

ابتدا به این سوال پاسخ می‌دهیم که NFT چیست . NFT مخفف عبارت “Non-Fungible Token” است که به معنای دارایی دیجیتال یکتا و غیرقابل تعویض است. در مقابل NFTها، ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین یا اتریوم که به عنوان دارایی قابل معامله و قابل تعویض (Fungible) محسوب می‌شوند را داریم.

کیف پول NFTمی‌تواند یک نرم‌افزار باشد که برای ذخیره و مدیریت دارایی‌های به شکل NFT استفاده می‌شود. این کیف پول‌ها اغلب بر اساس فناوری بلاک‌چین ایجاد می‌شوند و هر کدام از یک یا چند شبکه بلاک‌چین پشتیبانی می‌کنند.

از طریق کیف پول NFT، کاربران می‌توانند دارایی‌های‌شان را مدیریت کنند، NFTهای جدید خریداری کنند یا آن‌ها را به دیگران بفروشند. این کیف پول‌ها معمولاً امنیت بالایی دارند تا از ان‌اف‌تی‌های ارزشمند کاربران محافظت کنند و از دسترسی غیرمجاز به آن‌ها جلوگیری کنند. در ادامه به عوامل مهمی که در انتخاب یک کیف پول NFT تاثیرگذار هستند اشاره می‌کنیم.

عواملی که باید در انتخاب کیف‌ پول NFT مد نظر داشته باشید

انتخاب کیف پول مناسب، در تجربه شما از دنیای NFT تاثیرگذار است. برای پیدا کردن کیف پول NFT مناسب خودتان حتما به عوامل زیر توجه کنید.

کیف-پول-NFT

امنیت و محافظت

امنیت دارایی‌های گران بهای شما مهم‌ترین ویژگی یک کیف پول است که باید به آن توجه کنید. به دنبال کیف‌پول‌هایی با قابلیت‌های امنیتی قوی مانند روش‌های رمزنگاری پیشرفته و احراز هویت دو عاملی بگردید تا از در خطر قرار گرفتن NFT ها جلوگیری کنید.

پشتیبانی از بلاک‌چین‌ها

اطمینان حاصل کنید که کیف‌ پول NFT انتخابی‌تان از شبکه یا شبکه‌های بلاکچین مدنظر شما پشتیبانی می‌کند. سازگاری با شبکه‌های بلاک‌چین، برای برقراری ارتباط بی‌دردسر با دارایی‌های NFT شما ضروری است. بهتر است بدانید که درصد زیادی از ان‌اف‌تی‌ها در حال حاضر روی شبکه اتریوم و با استانداردهای ERC-721 و ERC-1155 هستند.

رابط کاربری و تجربه کاربری

احتمالا تا به حال با اپلیکیشن‌ها و سایت‌های شلوغی مواجه شده‌اید که باعث گیج شدن شما شده‌اند. حال فرض کنید این اپلیکیشن یا سایت در حوزه مالی باشد و بخشی از دارایی شما وابسته به آن باشد. چنین برنامه‌ای در زمینه مالی یک فاجعه است. اگر کیف پول ان اف تی شما رابط کاربری آسان و تجربه کاربری روانی نداشته باشد، ممکن است با یک کلیک اشتباه کل دارایی‌تان را از دست بدهید. در نتیجه حتما از کیف‌پول NFT با رابط کاربری ساده و کاربرپسند استفاده کنید. تجربه کاربری روان باعث می‌شود مدیریت و معامله دارایی‌های NFT تان به آسانی انجام شود.

کلیدهای خصوصی

اصول مربوط به کلیدهای خصوصی را درک کنید و نحوه اختصاص مالکیت و کنترل بر دارایی‌های NFT خود را بیاموزید. انتخاب کیف‌پول‌هایی که شما را قادر می‌سازد تا به صورت کامل دارایی‌های خود را مدیریت کنید، بسیار مهم است.

پشتیبانی

اگر یک روز که از خواب بیدار شدید نصف موجودی حساب بانکی شما کسر شده باشد، چه می‌کنید؟ احتمالا با بانک تماس می‌گیرید یا به صورت حضوری به شعب آن مراجعه می‌کنید تا با پشتیبانی کارکنان بانک این مشکل را حل کنید. این موقعیت را در دنیای NFT در نظر بگیرید. اگر بعد از آپدیت کیف‌پول‌تان یک NFT ارزشمند شما ناپدید شود، چه می‌کنید؟ اگر در ایران این مقاله را می‌خوانید باید بی‌خیال پشتیبانی تلفنی و حضوری شوید. بهترین راه برای حل چنین مشکلاتی استفاده از کانال ردیت (Reddit)، دیسکورد (Discord) یا ایمیل است.

قبل از نصب کیف پول راجع به سرعت پشتیبانی تیم آن و سوالات و مشکلات متداول آن تحقیق کنید. برای این کار لازم که سوال خود درباره‌ی آن‌ها را در گوگل سرچ کنید یا به شبکه‌های اجتماعی‌شان نگاهی بیندازید.

قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه

این مقاله را با موبایل یا لپ‌تاپ می‌خوانید؟ آیا همیشه به کامپیوتر یا لپ‌تاپ خودتان دسترسی دارید؟ یکی از ویژگی‌های مهم بعضی از کیف‌پول‌ها پشتیبانی از چند دستگاه و هم‌گام بودن آن‌ها است. اگر از این کیف پول‌ها استفاده کنید همه‌جا و هر لحظه به دارایی‌تان دسترسی خواهید داشت.

سازگاری بین زنجیره‌ای (Cross-chain)

همان‌طور که قبل‌تر اشاره شد، در حال حاضر درصد زیادی از ان‌اف‌تی‌ها روی شبکه اتریوم و با استانداردهای ERC-721 و ERC-1155 هستند. باید به این نکته توجه داشته باشید که ان‌اف‌تی‌های زیاد دیگری در شبکه‌هایی مانند پالیگان، بایننس اسمارت چین، سولانا، تزوس و… وجود دارند. پس بهتر است از کیف پولی استفاده کنید که از چند بلاک‌چین مختلف پشتیبانی کند. علاوه بر این با داشتن قابلیت سازگاری بین زنجیره‌ای یا Cross-chain Compatibilityبه شما امکان خرید و فروش در شبکه‌های بلاک‌چین دیگر را بدهد.

کیف‌پول‌های گرم و سرد برای NFTها

درک تفاوت بین کیف‌پول‌های گرم و سرد، زمانی که به دنبال انتخاب گزینه‌ای مناسب برای نگهداری NFTهای خود هستید، اهمیت دارد:

کیف ‌پول‌ های گرم (Hot Wallets)

کیف‌ پول‌های گرم به اینترنت متصل هستند و دسترسی آسانی برای مبادله‌های مکرر فراهم می‌کنند. این کیف‌پول‌ها راحت هستند، اما به دلیل حضور آنلاین خود، با خطرات امنیتی بیشتری همراه هستند. در بخش بهترین کیف ‌پول‌های NFT برای شبکه‌های مختلف به تعدادی والت گرم محبوب اشاره کرده‌ایم.

کیف‌ پول‌ های سرد (Cold Wallets)

کیف ‌پول‌های سرد، دستگاه‌های آفلاین یا کیف ‌پول‌های کاغذی هستند که امنیت بیشتری برای نگهداری بلندمدت فراهم می‌کنند. این کیف ‌پول‌ها برای مبادله‌های مکرر راحت نیستند، اما از لحاظ امنیتی، در مقابل هک‌های احتمالی ایمن‌تر هستند. اگر به دنبال انتخاب یک کیف پول سرد برای حفاظت از NFTهای خود هستید، لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

با در نظر گرفتن ترجیحات شما و سطح امنیتی که نیاز دارید، بین کیف ‌پول‌های گرم و سرد برای نگهداری از مجموعه NFT خود انتخاب کنید.

بهترین کیف ‌پول ‌های NFT برای شبکه‌های مختلف

برای فعالیت در این زمینه باید بهترین بلاک چین NFT برای خودتان را پیدا کنید. هر شبکه بلاک‌چین، استاندارد‌های NFT خود را دارد و انتخاب کیف ‌پول مناسب برای شبکه مورد نظرتان اهمیت دارد. در ادامه به برخی از بهترین کیف ‌پول‌های NFT برای شبکه‌های مختلف بلاک‌چین می‌پردازیم:

بهترین-کیف-پول-برای-nft

بهترین کیف پول برای NFT شبکه اتریوم (Ethereum)

در ادامه به بهترین ولت ‌ها برای NFT روی شبکه اتریوم اشاره می‌کنیم.

کیف پول متامسک (MetaMask)

یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های گرم که در دنیای ان‌اف‌تیها استفاده می‌شود، متامسک است. کیف پول متامسک با داشتن نرم‌افزار مخصوص اندروید و iOS و افزونه سازگار با مرورگرهای کروم (Chrome) و فایرفاکس (FireFox) دسترسی آسان به دارایی‌تان را فراهم کرده است. همچنین از اکثر شبکه‌های بلاک‌چین مانند اتریوم، پالیگان، بایننس اسمارت چین، آوالانچ و… پشتیبانی می‌کند.

مای اتر ولت (MyEtherWallet (MEW))

کیف پول NFT مای اتر ولت یا MEW یکی از بهترین کیف پول‌هاي مبتني بر شبکه اتريوم و توکن‌هاي مبتني بر اتريوم است. در واقع در ماي اتر ولت شما کيف پول خودتان را مي‌سازيد و روي کامپيوتر خود (نه سرورهاي سايت) ذخيره مي‌کنيد. اگر شما از کليد خصوصي خود به خوبي نگهداري کنيد، احتمال هيچ خطري وجود نخواهد داشت.

تراست ولت (Trust Wallet)

يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي تراست ولت رابط کاربري فوق العاده آن است. اين کيف پول که متعلق به بايننس است از چند بلاک‌چين از جمله اتريوم، پاليگان و بايننس اسمارت چين پشتيباني مي‌کند. همچنين علاوه بر داشتن نرم‌افزار موبايل مخصوص اندرويد و iOS، يک افزونه مرورگر براي دسترسي راحت‌تر نیز ارائه داده است.

بهترین-کیف-پول-های-nft

بهترین کیف پول NFT برای شبکه پالیگان (Polygon)

در ادامه به بهترین والت ها برای NFT روی شبکه پالیگان اشاره می‌کنیم.

کیف پول متاماسک (MetaMask)

همان‌طور که قبل‌تر اشاره شد کیف پول متامسک از شبکه‌های زیادی از جمله پالیگان پشتیبانی می‌کند. در نتیجه شما می‌توانید از متاماسک برای نگهداری NFT های مبتنی بر این شبکه استفاده کنید.

کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet)

احتمالا نام صرافی کوین بیس به گوش‌تان خورده باشد. کیف پول کوین بیس با رابط کاربری آسانی که دارد این امکان را برای افراد مبتدی فراهم کرده است که به راحتی در دنیای وب 3 فعال باشند. کیف پول Coinbase از شبکه‌های زیادی از جمله پالیگان پشتیبانی می‌کند.

بهترین-کیف-پول-برای-شبکه-BSC

بهترین کیف پول ان اف تی برای شبکه بایننس اسمارت‌چین (Binance Smart Chain)

در ادامه به بهترین کیف ‌پول‌ ها برای NFT روی شبکه بایننس اسمارت چین اشاره می‌کنیم.

کیف ‌پول بایننس (Binance Chain Wallet)

کیف پول رسمی بزرگ‌ترین صرافی جهان، بایننس ولت است که از امن‌ترین کیف‌پول‌ها نیز است. این کیف پول از شبکه‌های بایننس اسمارت چین، اتریوم و… پشتیبانی می‌کند. همچنین با ارائه نرم‌افزار نسخه اندروید، iOS و ویندوز دسترسی آسان و راحتی را برای کاربران مبتدی تا حرفه‌ای فراهم کرده است. در مورد این کیف پول لازم است به این نکته توجه داشته باشید که ایران در لیست کشورهای تحریم‌شده بایننس وجود دارد.

تراست والت (Trust Wallet)

همان‌طور که قبل‌تر اشاره شده تراست ولت از شبکه‌های بلاک‌چین زیادی از جمله بایننس اسمارت چین (BSC) پشتیبانی می‌کند. در نتیجه شما می‌توانید از تراست والت برای نگهداری NFT های مبتنی بر شبکه BSC استفاده کنید و از رابط کاربری فوق‌العاده آن لذت ببرید.

کیف ‌پول مث (Math Wallet)

پشتیبانی از بیش از 70 بلاک‌چین مث ولت را منحصربه‌فرد می‌کند. یکی از این 70 بلاک‌چین، شبکه بایننس اسمارت چین است. همچنین این کیف پول ارز دیجیتال نسخه‌های نرم افزاری مخصوص موبایل، دسکتاپ و وب را فراهم کرده است تا کاربران به راحتی در هر لحظه به آن دسترسی داشته باشند.

بهترین-کیف-پول-nft-برای-سولانا

بهترین ولت NFT برای شبکه سولانا (Solana)

در ادامه به بهترین کیف‌ پول ‌ها برای ان اف تی روی شبکه سولانا اشاره می‌کنیم.

کیف پول سولت (Sollet Wallet)

سرعت بالا و کارمزدهای ارزان شبکه سولانا سبب شده که افراد بسیاری به این شبکه و کیف پول‌های مخصوص آن رو آورند. کیف پول سول لت که تیم پروژه Serum ارائه داده است مخصوص این شبکه است. برای نگهداری توکن‌های NFT مبتی بر سولانا می‌توانید از این کیف پول غیرمتمرکز مبتنی بر وب استفاده کنید.

کیف ‌پول فانتوم (Phantom Wallet)

کیف پول NFT فانتوم یک افزونه سازگار با مرورگرهای کروم (Chrome)، فایرفاکس (FireFox)، ادج (Edge) و بریو (Brave) است. این کیف پول از شبکه سولانا و NFT های مبتنی بر آن پشتیبانی می‌کند.

کیف‌ پول سولفلر (Solflare Wallet)

کیف پول سول فلیر مخصوص شبکه سولانا ساخته شده است. کیف پول Solflare نرم‌افزار مخصوص دسکتاپ، موبایل و افزونه مرورگر دارد و شما می‌توانید به NFT های خودتان به راحتی دسترسی داشته باشید.

چگونه-کیف-پول-nft-بسازیم

بهترین والت NFT برای شبکه تزوس (Tezos)

در ادامه به بهترین کیف‌ پول‌ ها برای NFT روی شبکه تزوس اشاره می‌کنیم.

کیف ‌پول تمپل (Temple Wallet)

کیف پول Temple، یک کیف پول منبع باز، غیرمتمرکز، امن و محبوب در میان جامعه NFT شبکه تزوس است. بیش از 70 درصد کاربران این کیف پول از آن برای ایجاد، خرید و فروش NFT استفاده می‌کنند. در صورت استفاده از تمپل تمام اطلاعات شما روی کامپیوتر خودتان ذخیره می‌گردد. همچنین به آسانی با اکوسیستم تزوس در ارتباط خواهید بود.

کیف ‌پول NFT کوکای (Kukai Wallet)

یکی دیگر از محبوب‌ترین کیف پول‌های مبتنی بر شبکه تزوس کیف پول kukai است. این کیف پول تنها افزونه مرورگر دارد و عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین برا دریافت پشتیبانی می‌توانید از توئیتر و تلگرام استفاده کنید.

کیف ‌پول گالئون (Galleon Wallet)

کیف پول Galleon یک ولت منبع باز مخصوص شبکه تزوس است. شما می‌توانید برای نگهداری توکن‌های غیر مثلی از گالئون استفاده کنید. این کیف پول برای ویندوز، مک و لینوکس در اختیار شما است.

نتیجه‌گیری

به شما تبریک می‌گوییم. شما اولین قدم در راه پر فراز و نشیب دنیای NFT را پشت سر گذاشتید. به خاطر داشته باشيد که انتخاب کیف پول NFT مناسب در آينده شما در این زمینه تاثيرگذار است. پس حتما به عوامل تاثیرگذار در انتخاب NFT که گفته توجه کنید و با توجه به شبکه بلاک‌چین مدنظرتان بهترین ولت را انتخاب کنید. یک پیشنهاد بي نظير نيز براي شما داريم. همين الان يک کيف پول مناسب شبکه پاليگان مانند متامسک، تراست ولت يا کوين بيس ولت را نصب کنيد و در RamziNFT اکانت بسازيد تا تجربه لذت بخشي از حصور در دنياي ان‌اف‌تي‌ها پيدا کنيد.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی رمزی‌ان‌اف‌‌تی نیست. خطر از‌دست دادن سرمایه در هر سرمایه گذاری وجود دارد و سرمایه گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

آخرین مقالات

موضوعات مرتبط

خرید فروش nftمیزان درآمد از nftآموزش ساخت nft با گوشیکالکشن NFT

4.9/5 - (9 votes)