what-is-nft-art

هنر NFT چیست ؟

قطعاً شما هم کنجکاو هستید بدانید در سال ۲۰۲۲ میلادی، هنر nft چیست و آیا این فضا می تواند استعدادهای هنری شما را به بهترین شکل ممکن در جهان نشان دهد. nft یا توکن غیر قابل تعویض برای هنرمندان این امکان را فراهم می کند تا آثار هنری خودشان را بر روی یک شبکه بلاک چین ثبت کرده و استعداد خودشان را تبدیل به یک دارایی دیجیتالی منحصر به فرد کنند. به نوعی می توان گفت استفاده از nft برای کمک به درآمدزایی بیشتر هنرمندان، در واقع ادامه مسیری است که جهان برای قدردانی از این افراد باید طی کند.
به لطف سرمایه های دیجیتالی قرن جدید، هنرمندان بسیاری در سراسر جهان توانسته اند توانایی های خودشان را تبدیل به پول کرده و از آنها استفاده کنند. البته شاید شما بگویید که بدون وجود توکن های غیر قابل تعویض باز هم هنرمندان درآمد خوبی دارند و این فقط آنها را ثروتمند تر می کند و ربطی به قدردانی جامعه جهانی ندارد. اما واقعیت این است که فقط شاید ده درصد هنرمندان در طول سالیان گذشته توانسته بودند از استعداد خودشان برای کسب درآمد استفاده کنند.
nft فرصتی را فراهم کرده است تا هنرمندان واقعی و ناشناخته به به آن چیزی که استحقاق آن را دارند برسند. اگر هنر nft در جامعه جهانی جایگاه بهتری پیدا کند، هنرمندان گمنام و با استعداد دیگر مجبور نیستند علی رغم علاقه قلبی خودشان به سراغ مشاغل دیگر برای کسب درآمد بروند. آنها می توانند از عشق و علاقه خودشان در زندگی یعنی هنر، به بهترین شکل درآمدزایی کنند و زندگی را به همان شکلی که علاقه دارند پیش ببرند.


نقاشی-nft-چیست

چرا آثار هنری تبدیل به nft می‎‌ شوند؟

قطعاً شما هم این سوال را دارید که دلیل محبوبیت هنر nft چیست و چرا باید آثار هنری حتما تبدیل به توکن های غیر قابل تعویض شوند. بخشی از دلایل آن را در قسمت مقدمه خدمت شما بیان کردیم اما اکنون می‌خواهیم کمی بیشتر در این مورد توضیح دهیم. توجه داشته باشید که در گذشته تنها بخشی از جامعه هنری امکان کسب درآمد از تولیدات خودشان را داشتند. در واقع، بیشتر هنرمندانی می توانستند از استعداد خودشان کسب درآمد کنند که یا هنر آنها بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بوده مثلاً بازیگر یا خواننده معروفی بوده ‌اند یا اینکه هنر آنها به صورت فیزیکی قابل فروش بوده است.
مثلا افرادی که در زمینه ساخت ظروف سفالی، ظریف کاری، منبت کاری، طراحی فرش و حتی نقاشی فعالیت دارند، از جمله افرادی هستند که در گذشته امکان کسب درآمد از هنر خودشان را داشته اند. اما در مقابل تنها درصد کمی از از بخشهای دیگر جامعه هنری مثل خوشنویسان، شعرا، داستان نویسان و … امکان کسب درآمد از استعدادهای خودشان را داشته اند. پیوستن به دنیای nft هم برای دسته اول و هم برای دسته دوم فرصت های بسیار خوبی ایجاد می کند. آنها اکنون با یک جهان وسیع تر در ارتباط هستند و راحت تر می توانند محصولات باکیفیت خودشان را به فروش برسانند.

عکس-nft-چیست

مثلاً نظر شما در مورد موفقیت عکس nft چیست ؟ عکاسی را در نظر بگیرید که علاقه زیادی به این رشته دارد و مدام در حال عکس گرفتن از مناظر زیبا می باشد. او در جهان واقعی خیلی باید خوش شانس باشد که بتواند از تصاویر جذابی که تهیه می کند کسب درآمد داشته باشد. اما در دنیای nft او فرصت بسیار خوبی برای کسب درآمد از تک‌تک عکس هایی که می گیرد دارد. البته حضور هنرمندان در nft فقط از لحاظ اقتصادی اهمیت ندارد و حضور آنها در این فضا کمک می‌کند تا یک فضای رقابتی جذاب بین آنها برقرار شود. این موضوع کمک می‌کند تا کیفیت کار هنرمندان نیز بالاتر برود.

رابطه بین nft و طراحی و هنر چگونه است؟

گاهی اوقات وقتی در مورد اینکه nft هنری چیست یا طراحی NFT صحبت می کنیم، یک تصور غلط به وجود می آید. برخی فکر می‌کنند قرار است هنرمندان و طراحان، دقیقاً خود NFT را طراحی کنند. در حالی که اصلاً موضوع چیز دیگری است. آنها قرار است آثار هنری خودشان را در قالب NFT به فروش برساند. برای اینکه هنرمندان بتوانند تولیدات خودشان را به این شکل عرضه کنند باید چند مرحله را پشت سر بگذارند که این مراحل عبارتند از:

  • در گام اول آنها باید یک کیف پول رمزنگاری شده راه اندازی کنند و نسبت به خرید ارز دیجیتال اقدام نمایند. آنها باید با اصول اولیه معاملات رمز ارز ها به طور کامل آشنا شوند، چون قرار است در این دنیای دیجیتال فعالیت کنند و به درآمد زایی برسند.
  • در گام دوم باید کیف پول رمزنگاری شده خودتان را به یک پلتفرم معاملاتی متصل کنید. در سراسر جهان پلتفرم های متعددی هستند که شما می توانید از آنها استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم انتخاب پلتفرم را با حساسیت زیادی انجام دهید. اکثر پلتفرم های خارجی به دلیل تحریم ها در صورت شناسایی شما به عنوان یک کاربر ایرانی، حساب کاربری شما را مسدود خواهند کرد و سرمایه شما بلوکه خواهد شد. پیشنهاد می کنیم به جای پلتفرم های خارجی از سایت nft ایرانی مثل ramzinft که هم معتبر هست و هم استفاده از آنها خطری برای شما ندارد استفاده کنید.
  • در گام سوم تنها کاری که باید انجام دهید این است که اقدام به ساخت nft خود کرده و از طریق پلتفرم معاملاتی نسبت به عرضه و فروش آن اقدام کنید. این کار چندان سخت نیست و مانند بارگذاری یک فایل در اینترنت می باشد. ضمناً پلتفرم ‌ها گزینه های سفارشی سازی مختلفی هم در اختیار کاربران قرار می دهند که می توانید از آنها استفاده کنید.


عکس nft چیست ؟

آیا دوست دارید بدانید یکی از راحت ترین و بهترین راه های درآمدزایی از nft art چیست ؟ یا باید بگوییم آیا می دانید عکس nft چیست؟ یکی از بهترین و راحت ترین روش های کسب درآمد از nft ، استفاده از هنر عکاسی می باشد. شما می‌توانید تصاویر جذاب از محیط های پیرامون خودتان بگیرید و آنها را در دنیای ارزهای دیجیتال در معرض دید جهانیان بگذارید. قطعا افرادی هستند که عکس های شما آنها را به خود جذب کرده و سبب درآمد زایی برای شما شوند.
افرادی که در زمینه عکاسی در دنیای NFT فعالیت دارند، در مقایسه با دیگران انعطاف پذیری بیشتری را تجربه می کنند و فرصت های کسب درآمد بیشتری هم دارند. آنها از عبور و مرور های روزانه خودشان در شهر و محیط کار گرفته تا در هنگام سفر می توانند کسب درآمد داشته باشند. در واقع آنها باید شکارچی سوژه های عکاسی باشند. اگر آنها سوژه ‌ای پیدا کردند که جذابیت زیادی دارد و می تواند برای آنها مخاطب جذب کند، نباید به هیچ وجه آن را از دست دهند و حتماً باید از آن برای یک عکس زیبا کمک بگیرند.
نکته جالب در مورد عکاسی در دنیای ارزهای دیجیتال این است که عکاس، حتی پس از فروش تصویر خود نیز می تواند آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کند و مجددا از آن درآمدزایی داشته باشد.

هنر-nft-چیست

آینده nft هنری امیدوارکننده خواهد بود؟

طبیعتاً به دلیل نوظهور بودن NFT، تردیدها در مورد آینده هنر در این دنیای اقتصادی جدید بسیار زیاد است. اگر می خواهید آینده هنر NFT را بهتر تحلیل کنید، باید به نظراتی که مردم و هنرمندان در شرایط فعلی در مورد این فضا دارند توجه نمایید. از زمانی که پای هنر به NFT باز شده است رکورد های جالبی از نظر اقتصادی برای هنرمندان به ثبت رسیده است. مثلاً در یک نمونه، یکی از هنرمندان موفق شده اثر خودش را به مبلغ ۶۹ میلیون دلار به فروش برساند.
به نظر شما دلیل پرداخت چنین مبلغی برای خرید nft و چرا باید یک نفر چنین هزینه ‌ای بپردازد. آیا این ارتباطی به رقابتی شدن فضای هنر در دنیای دیجیتالی جدید ندارد. قطعاً دارد. در فضای جدید به دلیل اینکه چالش های زیادی برای هنرمندان ایجاد می شود، افرادی که هنر قوی تری داشته باشند می توانند موفقیت های بیشتری تجربه کنند. حداقل می توان گفت تا زمانی که جایگزین بسیار خوبی برای NFT پیدا نشود، این دنیای جدید به پیشرفت خود ادامه داده و بهترین فضا برای موفقیت ‌های اقتصادی هنرمندان خواهد بود.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی رمزی‌ان‌اف‌‌تی نیست. خطر از‌دست دادن سرمایه در هر سرمایه گذاری وجود دارد و سرمایه گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

nft-art-چیست

آخرین مقالات

موضوعات مرتبط

بالاترین قیمت nftانواع مختلف nftفروش nft در ایرانnft میمون چیست

عبارات مرتبط

نقاشی nft چیستnft art چیست

4.7/5 - (11 votes)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *