buy-nft-in-iran

خرید NFT در ایران

امروزه nft ها یکی از موضوعات داغ، در دنیای ارزهای دیجیتال می باشند. قبل از صحبت در خصوص خرید و فروش nft در ایران ، ابتدا بهتر است به تعریف مفهوم nft بپردازیم. Nft در واقع، مخفف عبارت Non-Fungible Token به معنای توکن غیر قابل معاوضه می باشد. در ارزهای دیجیتال معمولی مانند بیت کوین یا اتریوم، هیچ تفاوتی بین دو واحد از این ارزها وجود ندارد و می توان به راحتی آن ها را با یکدیگر معاوضه نمود. اما در nft ها بر خلاف ارزهای دیجیتال معمولی، هر nft دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است و با سایر nft ها قابل معاوضه نمی باشد.
حال که با تعریف اولیه آشنا شدید، بهتر است با نحوه خرید و نکات فروش nft نیز آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نحوه خرید nft در ایران بپردازیم.


نحوه خرید nft در ایران

برای خرید nft در ایران می توانید از پلتفرم ها و وب سایت های معتبری که در زمینه خرید و فروش انواع nft فعالیت می کنند، استفاده نمایید. از جمله این وب سایت ها می توان به OpenSea و Rarible اشاره نمود. نکته بسیار مهم ، تحریم کاربران ایرانی توسط این پلتفرم ها می باشد. در واقع خطر مسدود شدن حساب برای کاربران ایرانی همواره وجود خواهد داشت. اما راه حل استفاده از پلتفرم فارسی زبان رمزی ان اف تی می باشد. از جمله ویژگی های این پلتفرم می توان به تنوع بسیار بالای آثار هنری NFT ، هزینه بسیار پایین بلاکچین پلیگان ، امنیت بسیار بالا ، رابط کاربری آسان و نبود خطر مسدود شدن حساب کاربری اشاره کرد.
لازم به ذکر است که برای خرید و ساخت nft در هر یک از پلتفرم های نام برده شده، شما باید از کیف پول های معتبر و مورد قبول آن ها استفاده نمایید. یکی از کیف پول های معتبر و محبوب در این زمینه MetaMask می باشد که در حال حاضر کاربران زیادی از آن استفاده می نمایند. در ادامه به نحوه دانلود و استفاده از این کیف پول می پردازیم.

کیف پول متامسک (MetaMask)

MetaMask به عنوان یک افزونه به مرورگرهای مختلف مانند کروم یا فایر فاکس اضافه می گردد. این کیف پول را می توان بر روی گوشی های همراه نیز نصب نمود. پس از افزودن این کیف پول به مرورگرهای فایر فاکس و یا کروم، باید کیف پول متامسک خود را بسازید. با کلیک بر روی افزونه متامسک و انتخاب گزینه create a wallet می توانید فرآیند ساخت کیف پول خود را آغاز نمایید. پس از پذیرفتن قوانین، باید برای کیف پول خود یک رمز انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که رمز کیف پول شما باید بیش از 8 کاراکتر داشته باشد. پس از انتخاب رمز، عبارتی برای بازیابی کیف پولتان به شما نمایش داده می شود. پس از یادداشت و confirm این عبارت، کیف پول شما ساخته می شود.
حال برای خرید و فروش آثار هنری NFT در هر پلتفرمی می توانید بر روی این افزونه کلیک نمایید و با انتخاب حساب خود و تایید آن، کیف پول خود را به سایت مورد نظر متصل نموده و nft مورد نظر خود را خریداری نمایید.

خرید-nft-در-ایران

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet )

در کنار متامسک ، تراست ولت نیز بسیار پرکاربرد می باشد. Trust Wallet یک کیف پول چند ارزی است که برای سیستم عامل های اندروید و ios نیز توسعه داده شده است. این کیف پول به کاربران امکان دریافت ، ذخیره و پرداخت بصورت رمز ارز را فراهم می آورد. برای دانلود آن می توانید به وب سایت رسمی تراست ولت مراجعه کنید. سادگی در هنگام استفاده و امنیت بالا از جمله ویژگی های این wallet به حساب می آید.

نحوه فروش nft در ایران

برای فروش nft در ایران نیز می توانید از وب سایت ها و پلتفرم هایی که در این مقاله به آنها اشاره شد استفاده کنید. البته به خطر بن شدن توسط پلتفرم های خارجی همواره توجه داشته باشید. برای فروش آثار هنری nft که در گذشته خریداری کرده اید، می توانید به پلتفرمی که nft مورد نظر را از آن خریده اید، مراجعه نموده و کیف پول حاوی nft را به وب سایت مورد نظر، متصل نمایید. سپس می توانید به پروفایل خود مراجعه کرده و nft مورد نظر را انتخاب کنید. پس از انتخاب nft، می توانید قیمت مورد نظر خود، برای فروش را انتخاب کرده و nft مورد نظرتان را به فروش برسانید.
لازم به ذکر است که در برخی پلتفرم ها، شما می توانید برای فروش، موارد دیگری مانند نوع فروش(با قیمت ثابت یا حراجی)، تاریخ انقضا برای فروش توکن و … را نیز مشخص نمایید. دقت داشته باشید که در برخی nft ها درصدی از فروش اثر nft به سازنده یا هولدرهای قبلی آن اختصاص می یابد. بنابراین در فروش این نوع nft ها، قیمتی را در نظر بگیرید که با فروش آن دچار زیان نشوید.


فروشگاه nft ایرانی

فروشگاه یا همان پلتفرم محلی برای خرید و فروش آثار هنری NFT می باشد. کاربران این امکان را دارند که با ثبت نام در پلتفرم مورد نظر ، امکان لیست کردن nft های خود را داشته باشند. اگر به دنبال خرید nft ایرانی با قیمتی مناسب هستید ، پیشنهاد می کنیم تا از پلتفرم رمزی‌ان‌اف‌تی بازدید نمایید. انواع NFT های خارجی و داخلی در این سایت موجود می باشد و خطر مسدود شدن حساب کاربری برخلاف پلتفرم هایی نظیر opensea وجود نخواهد داشت.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص خرید nft در ایران توضیحات لازم را به شما عزیزان ارائه نمودیم. شما می توانید برای ساخت، نگهداری و خرید و فروش nft در ایران از پلتفرم ramzinft ، استفاده نمایید. از مهم ترین مزایای این پلتفرم برای ایرانیان این است که از زبان فارسی پشتیبانی می نماید. به همین دلیل شما می توانید به راحتی به آن مراجعه نموده و nft های مورد نظر خود را خریداری نمایید. همینطور خطر مسدود شدن حساب کاربران ایرانی وجود نخواهد داشت.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی رمزی‌ان‌اف‌‌تی نیست. خطر از‌دست دادن سرمایه در هر سرمایه گذاری وجود دارد و سرمایه گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

فروش-nft-در-ایران

آخرین مقالات

موضوعات مرتبط

nft چیستسایت nft ایرانیape nft چیستساخت nft با گوشیبازی nft اندرویدمتاورس چیست؟معرفی بلاکچین های NFT

3.8/5 - (19 votes)

One thought on “خرید NFT در ایران

  1. Mogtba says:

    ممنون از این سایت

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *