nft-site

سایت NFT

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین پلتفرم های خارجی فعال در زمینه nft ، همچنین بهترین سایت nft ایرانی بپردازیم. ان اف تی ها توکن هایی هستند که قابل معاوضه نیستند، به طور کلی هر nft منحصر به فرد است و با دیگر nft ها تفاوت دارد. بلاک های ان اف تی در شبکه های بلاکچین تشکیل شده و تنها یک مالک دارند. بلاکچین یک نوع پایگاه اینترنتی داده می باشد و از آن برای ثبت اطلاعات استفاده می شود. اما اطلاعات ثبت شده در آن قابل تغییر و یا هک کردن نمی باشد. nft ها با سرعت زیاد وارد دنیای گیم و هنر شده اند، به همین دلیل توجه خیلی از افراد را به این دو حوزه جلب کرده اند. به طور مثال وقتی یک اثر هنری مانند نقاشی در دنیای دیجیتال به فروش می رسد، فقط یک نفر می تواند مالکیت آن را داشته باشد. در واقع فقط یک نفر nft آن را دارد.

به طور کلی سایت nft به عنوان یک بانک و همچنین محلی برای خرید و فروش nft ها عمل می کند. بلاکچین ها تعطیلی ندارند و همچنین فی و مبلغ تراکنش آن ها بسیار کم می باشد. علاوه بر این هویت شما مخفی باقی می ماند و برای انجام خرید و فروش و پرداخت نیاز به ارائه مشخصات شخصی نمی باشد.


بهترین سایت های ان اف تی

اوپن سی (OpenSea)

یکی از بزرگ‌ترین‌ها و اولین سایت NFT ، بازار اوپن‌سی (OpeanSea) است که مجموعه‌های زیادی از توکن‌های غیرمثلی را پشتیبانی می‌کند. بنیان‌گذاران این وب‌سایتAlex Atallah و Devin Finzer بودند که پس از رشد بازی کریپتوکیتیز (CryptoKitties) در ژانویه 2018 شروع به کار کردند.

سایت اوپن‌سی از شبکه‌های زیادی از جمله اتریوم (Ethereum)، پالیگان (Polygon)، سولانا (Solana)، زنجیره بی‌ان‌بی (BNB Chain)، آوالانچ (Avalanche)، آربیتروم (Arbitrum)، آپتیمیزم (Optimism) و کلاتین (Klatyn) پشتیبانی می‌کند. همچنین اوپن‌سی از رمزارزهای زیادی مانند اتر (ETH)، رپد اتر (WETH)، سولانا (SOL)، آوالانچ (AVAX)، بایننس کوین (BNB)، ماتیک (MATIC)، استیبل کوین‌های DAI و USDC، مانا (MANA)، سندباکس (SAND) و ایپ (APE) پشتیبانی می‌کند.

کاربران این بازار NFT می‌توانند آثار هنری دیجیتال، آیتم‌های کلکسیونی، آیتم‌های بازی‌ها، نام دامنه، موسیقی، کارت‌های معاملاتی و زمین‌های متاورس را خرید و فروش کنند. همچنین کاربران می‌توانند از کیف‌پول‌های زیادی از جمله متامسک (Metamask)، کوین‌بیس ولت (Coinbase Wallet) و تراست ولت (Trust Wallet) استفاده کنند.

این سایت ان اف تی هزینه‌ای معادل 2.5 درصد از هر تراکنش دریافت می‌کند. همچنین شما برای خرید یا فروش هر توکن باید کارمزدی برای تکمیل تراکنش (gas fee) به ماینرهای هر شبکه پرداخت کنید. در مجموع اوپن‌سی یک انتخاب خوب برای افرادی است که به دنبال NFTهای زیادی در یک بازار هستند.

سایت-ان-اف-تی

بلر (Blur)

بازار بلر (Blur) در 19 اکتبر 2022 راه اندازی شد و با دادن امتیازهای مختلف به کاربران، توجه جامعه NFT را به خود جلب کرد. از مزیت‌های این مارکت پلیس NFT می‌توان به سریع بودن، کارمزد صفر، سوئیپ (Sweep)، حق امتیاز اختیاری (Royalty fee) و ایردراپ ارز دیجیتال بلر اشاره کرد.
تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران و صاحب‌نظران مطرح جامعه NFT، بلر را حمایت کرده‌اند. موسسه مالی پارادایم (Paradigm) که حامی پروژه‌های بزرگی مانند اوپن‌سی و مجیک ایدن بوده است نیز از بلر حمایت کرده‌است.
این بازار بلر به شکل بسیار حرفه‌ای طراحی شده و تمرکز زیادی بر روی منافع خریداران انجام داده است. علاوه‌بر این بلر تنها یک پلتفرم ساده نیست، بلکه یک تجمیع‌کننده‌ی بازار (Aggregator) است که کاربران می‌توانند علاوه بر آثاری که در بلر به فروش گذاشته شده‌اند، NFTهای لیست‌شده در بازارهای OpenSea، X2Y2 و LooksRare را هم مشاهده کنند.

سایت ان اف تی X2Y2

بازار X2Y2 با هدف ارائه تجربه‌ای کاملا غیرمتمرکز و ایمن در 28 ژانویه 2022 آغاز به کار کرد و در فوریه همین سال از ایردراپ حمله‌ی خون آشام استفاده کرد. ایردراپ حمله‌ی خون آشام به این معناست که این پلتفرم 12 درصد از کل عرضه توکن X2Y2 را به کاربرانی از اوپن‌سی اختصاص داد که تا قبل از 1 ژانویه 2022 در این پلتفرم خرید یا فروش داشته‌اند.

این سایت دارای ویژگی‌هایی مانند لیست‌کردن انبوه (bulk listing)، خرید دسته‌ای (batch purchasing) و مشاهده رتبه کمیابی ان‌اف‌تی‌ها است. علاوه‌بر این مارکت پلیس X2Y2 به ازای هر توکن فروش رفته 0.5 درصد کارمزد دریافت می‌کند؛ اما 100 درصد سود خود را با سپرده‌گذاران توکن X2Y2 تقسیم می‌کند.

بازار X2Y2 از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند. همچنین مانند بلر یک تجمیع‌کننده بازار است که که در آن NFTهای لیست‌شده در بازارهای OpenSea، X2Y2 و LooksRare را مشاهده می‌کنند.

مجیک ادن (Magic Eden)

سایت NFT مجیک ادن محبوب‌ترین بازار مبتنی بر شبکه سولانا است. در حال حاضر این سایت از شبکه‌ بیت‌کوین، اتریوم و پالیگان نیز پشتیبانی می‌کند.

بازار Magic Eden یک انتخاب خوب برای کسانی است که به تازگی به عنوان خریدار یا فروشنده وارد دنیای NFT شده‌اند. از ویژگی‌های کلیدی مجیک ادن می‌توان به کارمزد صفر برای به‌فروش گذاشتن، کارمزد صفر برای پیشنهاد خرید دادن، کارمزد کم معامله در هنگام فروش، لانچ‌پد (Launchpad) کمک‌کننده برای ضرب NFTها و اهمیت به بازخوردها و پیشنهادات کاربران اشاره کرد.

سایت-خرید-nft

لوکس ریر (LooksRare)

بازار لوکس‌ریر در ژانویه سال 2022 با ایردراپ پر سر‌و‌صدایی از جنس حمله‌ی خون آشام آغاز به کار کرد. در این ایردراپ به کسانی که بیش‌از ۳ اتر تراکنش در اوپن‌سی داشتند، بعد از ثبت اولین NFT در لوکس‌ریر توکن لوکس (LOOKS) اهدا شد.

پلتفرم LooksRare مبتنی بر شبکه اتریوم است. از هر تراکنش ۲ درصد کارمزد دریافت می‌کند و این کارمزدها را تقریباً هر ۲۴ ساعت یک‌ بار در میان سهام‌گذاران توزیع می‌کند. همچنین این مجموعه بر خلاف اوپن‌سی حق امتیاز سازندگان توکن‌ها را بلافاصله پس از معامله پرداخت می‌کند.

سوپرریر (SuperRare)

اگر از افرادی هستید که به دنبال آثار هنری سطح بالا به شکل NFT هستید، بازار SuperRare انتخاب مناسبی برای شما است. این مارکت پلیس مبتنی بر شبکه اتریوم، زمان زیادی را صرف بررسی آثار قبل از عرضه می‌کند. در نتیجه سرمایه‌گذاران می‌توانند از کیفیت آثار اطمینان بیشتری داشته باشند.

درنتیجه پذیرفته‌شدن به عنوان یک هنرمند روی این پلتفرم بسیار دشوار است. شما به یک نمونه کار برجسته و حضور چشم‌گیر در رسانه‌های اجتماعی نیاز دارید. در نهایت اگر به عنوان هنرمند پذیرفته شوید، هنر شما بهتر از بازارهای عمومی مانند اوپن‌سی مشاهده خواهد شد.

سوپرریر در ازای فروش اول NFT، 15 درصد کارمزد برای خدمات خود دریافت می‌کند. همچنین 3 درصد از هر تراکنشی را از خریدار دریافت می‌کند.

ایموتیبل (Immutable)

بازار ایموتیبل، بازاری مبتنی بر شبکه ایموتیبل ایکس (Immutable X) با کارمزد صفر است. این شبکه بلاک‌چین پذیرای بازی‌های بلاک‌چینی زیاد و محبوبی مانند ایلوویوم (Illuvium)، گادز آنچیند (Gods Unchained)، گیلد آو گاردینز (Guild of Guardians) و بلاک لوردز (Blocklords) است. کاربران این بازار، می‌توانند کارت‌ و آیتم‌های بازی‌های ذکر شده و بازی های محبوب دیگری را بدون پرداخت کارمزد بخرند یا بفروشند.

سایت-های-فروش-NFT

ریریبل (Rarible)

ریریبل یک سایت NFT محبوب است که همیشه ویژگی‌های‌جدیدی را اضافه می‌کند تا معامله NFT را آسان‌تر، ارزان‌تر و در دسترس‌تر کند. Rarible به کاربران امکان خرید و فروش آثار هنری، کلکسیونی و آیتم‌های بازی‌های ویدیویی را با پشتیبانی شبکه‌های اتریوم، پالیگان، ایموتیبل ایکس و تزوس ارائه می‌دهد.

ریریبل مانند بلر و X2Y2 تجمیع‌کننده بازار نیز هست. همچنین با ارائه یک توکن به نام RARI، تصمیمات مدیریتی را به رای دارندگان این توکن وابسته کرده است.

رابط کاربری و چیدمان Rarible کمی گیج‌کننده است. همین پیچیدگی باعث شده است که بعضی از کاربران ایرانی این پلتفرم را به زندان NFTها تشبیه کنند؛ اما اگر شما با روش حرفه‌ای فعالیت در بازار NFT ها آشنا باشید، می‌توانید بیشترین منفعت را از نوآوری‌های این پلتفرم ببرید.

آبجکت (Objkt)

بازار آبجکت یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای NFT مبتنی بر بلاک‌چین تزوس است. شما می‌توانید NFTها را در سایت آبجکت ضرب کنید، به فروش بگذارید، بخرید و بفروشید. با استفاده از هر یک از کیف پول‌های Tezos مانند Temple می‎‌توانید به مارکت پلیس آبجکت متصل شوید.

تزوس یکی از ارزان‌ترین شبکه‌ها است که کاربران را ملزم به پرداخت هزینه‌های بسیار پایین برای ضرب، خرید و فروش می‌کند. اگر به تازگی فعالیت در دنیای NFTها را شروع کرده‌اید، ممکن است کار با این پلتفرم برای شما کمی سخت باشد؛ اما در صورت یادگیری مناسب و فعالیت در آن کمک زیادی به رشد شما خواهد کرد.

پاراس (Paras)

بازار Paras یک سایت NFT مبتنی بر شبکه بلاک‌چین NEAR است که از خرید، فروش، و ضرب توکن‌های غیرمثلی پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر این پلتفرم از صدها مجموعه میزبانی می‌کند که با کوین NEAR خرید و فروش می‌شوند. هدف بازار پاراس تولید و توسعه IPهای رمزنگاری‌شده برای ارائه ابزار و موارد استفاده بهتر برای دارایی‌های دیجیتال در پلتفرم خود است.

سایت-های-nft

کوئیکس (Quix)

بازار Quix بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سایت خرید و فروش در شبکه آپتیمیزم (Optimism)، از راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه 2 برای اتریوم، است. این پلتفرم در حال حاضر میزبان بیش‌از 100 مجموعه و 34000 کاربر است.

این بازار NFT علاوه‌بر برخوردار بودن از امنیت اتریوم، هزینه تراکنش بسیار پایینی در حد 0.0001 اتر و سرعت بالایی دارد. به همین دلیل تا به امروز سبب صرفه‌جویی چندین میلیون دلاری در هزینه گس و استقبال کاربران شده است.

JPG Store

سایت JPG Store یک سایت NFT مبتنی بر شبکه کاردانو است که به کاربرانش امکان ایجاد، خرید و فروش توکن‌های غیرقابل‌تعویض را می‌دهد. این فروشگاه NFT با بهره‌گیری از شبکه‌ی بسیار مقیاس‌پذیر و کم‌تأخیر کاردانو، تجربه‌ای روان از یک بازار را برای فروشندگان و خریداران به ارمغان آورده است.

همچنین می‌دانیم شبکه کاردانو همیشه یک چشم انداز پایدار و انسان دوستانه همراه خود داشته است. JPG Store به عنوان عضوی از اکوسیستم کاردانو به این چشم انداز متعهد است و 1 درصد از درآمد خود را صرف مخارج زیست محیطی می‌کند.

تراکنش‌های این پلتفرم باید با ADA، توکن اصلی شبکه کاردانو، پرداخت شود. در نتیجه NamiWallet، FlintWallet، GeroWallet و EternlWallet تعدادی از کیف پول‌های مورد استفاده در این بازار هستند.

سایت-NFT

فاندیشن (Foundation)

بازار فاندیشن یک بازار ان اف تی است که برای علاقه‌مندان به هنر دیجیتال، از جمله سازندگان و مجموعه‌داران، ساخته شده است. این پلتفرم مجموعه گسترده‌ای از NFT های هنری را ارائه می‌دهد و خالقان هر ان اف تی حتما در هر فروش حق امتیاز دریافت می‌کنند.

با این حال، هزینه‌های تراکنش در این مارکت پلیس NFT مبتنی بر شبکه اتریوم زیاد است. همچنین چون فقط یک بازار هنری است، هیچ نوع NFT دیگری در این سایت پیدا نخواهید کرد.

از لحاظ ساختار هزینه‌ای، خالقان توکن 95 درصد از فروش اولیه را دریافت می‌کنند و فاندیشن 5 درصد کارمزد برای خود دریافت می‌کند. همچنین خالقان 10 درصد از هر فروش ثانویه را نیز دریافت می‌کنند. بنابراین، اگر شخصی NFT شما را بخرد و آن را دوباره بفروشد، 10 درصد از مبلغ خرید را دریافت خواهید کرد.

سایت NFT رمزی ان اف تی (RamziNFT)

مارکت پلیس رمزی ان اف تی، بازاری جهانی برای ساخت، ضرب، فروش و معامله NFT است که از کاربران ایرانی نیز پشتیبانی می‌کند. این سایت NFT ایرانی ، از زبان فارسی و زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند و در حال حاضر مبتنی بر شبکه محبوب پالیگان است.

کاربران این پلتفرم می‌توانند آثار هنری دیجیتال، آیتم‌های کلکسیونی، آیتم‌های بازی‌ها، موسیقی و کارت‌های معاملاتی را خرید و فروش کنند. همچنین کاربران می‌توانند از کیف‌پول‌های زیادی مانند متامسک (Metamask)، تراست ولت (Trust Wallet) و هر کیف پول دیگری که توسط پروتکل ولت کانکت (WalletConnect) پشتیبانی می‌شود، استفاده کنند.

همچنین این سایت ان اف تی ایرانی از رمزارزهای رپد اتر (WETH) و استیبل کوین‌ تتر (USDT) برای خرید و فروش پشتیبانی می‌کند.
از لحاظ ساختار هزینه‌ای، خالقان هر NFT 97.5 درصد از فروش اولیه را دریافت می‌کنند و RamziNFT 2.5 درصد کارمزد برای خود دریافت می‌کند. البته این کارمزد در حال حاضر و به مدت محدود 0 درصد شده است. یعنی خالقان 100 درصد از فروش اولیه را دریافت می‌کنند. همچنین خالقان می‌توانند به صورت آزادانه تعیین کنند که چند درصد از هر فروش ثانویه را دریافت کنند. به عنوان مثال اگر شما درآمد سازنده (حق امتیاز) را 6 درصد تعیین کنید، اگر شخصی NFT شما را بخرد و آن را دوباره بفروشد، 6 درصد از مبلغ خرید را دریافت خواهید کرد.

سایت-NFT-رمزی-ان-اف-تی

پالیگان یکی از ارزان‌ترین و محبوب‌ترین شبکه‌های بلاک‌چین است که کاربران را ملزم به پرداخت هزینه‌های بسیار ناچیز برای ضرب، خرید و فروش می‌کند. اگر به تازگی فعالیت در دنیای NFT ها را شروع کرده‌اید، انتخاب پلتفرمی با کارمزد پایین و رابط کاربری آسان مانند سایت ramzinft.com در پیشرفت شما نقش شایانی خواهد داشت. همچنین علاوه بر موارد ذکر شده، مزیت‌هایی مانند پشتیبانی مخصوص کاربران ایرانی، حفظ امنیت کاربران و نبود خطر بلاکIP های ایرانی کاربران حرفه‌ای را به استفاده از این بازار سوق می‌دهد.

بررسی سایت nft ایرانی

با در نظر گرفتن شرایط ارز ( دلار ) و ارز دیجیتال در ایران، و همچنین فیلتر شدن ip های موجود ایرانی در تمام پلتفرم های خارجی، برای وارد شدن به صنعت تجارت nft و همچنین ایجاد کیف پول دیجیتال، معمولا افراد باید از روش واریز غیر مستقیم استفاده کنند. یعنی فرد برای انجام معاملات می بایست یک پلتفرم معتبر ایرانی را انتخاب کند. این پلتفرم به صورت واسطه کارهای ایجاد ان اف تی را برای شما انجام خواهد داد. توجه داشته باشید که باید با توجه به نوع اثر خود و همچنین زمینه کاری پلتفرم های موجود در ایران، سایت nft ایرانی مناسب خود را انتخاب کنید.
در مرحله بعدی باید از اثر مورد نظر خود که قصد دارید آن را به nft تبدیل کنید، یک عکس با کیفیت بسیار بالا تهیه نمایید. این عکس با کیفیت را به همراه توضیحات کامل اثر خود، برای پلتفرم nft مدنظر ارسال کنید. حداکثر در مدت زمان 72 ساعت این پلتفرم حساب کاربری و کیف پول ارز دیجیتال شما را ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب شما یک نسخه nft اورجینال در فضای مجازی به نام خود خواهید داشت که می توانید آن را به فروش برسانید. البته باید در انتخاب سایت nft ایرانی توجه و دقت لازم را داشته باشید، و برای داشتن بهترین انتخاب تمام بررسی های لازم را انجام دهید.

سایت-nft-ایرانی

خدمات سایت خرید nft ایرانی

اگر در ایران هستید و قصد انجام معاملات دیجیتالی دارید. باید توجه داشته باشید که برای وارد شدن به دنیای اقتصاد دیجیتال باید یک پلتفرم ایرانی را به عنوان واسطه انتخاب کنید. از جمله پلتفرم های ایرانی ساخت nft می توان به سایت ramzinft.com اشاره کرد. این سایت خدمات زیر را می تواند به کاربران ارائه دهد.

  • به وجود آوردن یک حساب کاربری معتبر بدون خطر مسدود شدن حساب
  • خرید و فروش آثار ان اف تی توسط این پلتفرم زیر نظر مستقیم هنرمند و مالک nft

در خرید و فروش انواع nft ها باید به یکسری نکات توجه داشته باشید. مثلا زمانی که یک اثر هنری به فروش می رسد، درصدی از معاملات آینده این اثر به آن فرد تعلق می گیرد. در نتیجه اگر صاحب بعدی اثر، آن را بفروشد، هنرمند اصلی به میزان همان درصد مشخص از مبلغ فروش را دریافت خواهد کرد.

معرفی بهترین سایت فروش nft

برای انتخاب سایت مناسب شما، باید عواملی مانند اندازه جامعه (Community) پلتفرم، تعداد معامله انجام شده، نوع NFT موردپسند خریداران (collectors)، حجم بازار و ساختار هزینه را درنظر بگیرید. اندازه جامعه مانند یک شمشیر دولبه عمل می‌کند. هر چه اندازه جامعه بزرگ‌تر باشد، به این معناست که اثر شما را افراد بیشتری می‌توانند ببینند. از طرف دیگر اندازه بازار بزرگ‌تر، تعداد سازنده بیشتر و رقابت بیشتر برای دیده‌شدن را نتیجه می‌دهد. پس شما برای دیده‌شدن توکن‌های‌تان در بازارهای بزرگی مانند اوپن‌سی و بلر علاوه‌بر منحصربه‌فرد بودن نیازمند بازاریابی برای توکن‌های خود نیز هستید.

هر چه تعداد معامله انجام شده بیشتر باشد، به معنای تمایل به خرید بیشتر خریداران و هر چه نسبت حجم بازار به تعداد معامله بیشتر باشد، به معنای قدرت خرید بیشتر خریداران است. انواع سایت های مختلف nft برای خرید و فروش این آثار وجود دارد. در ادامه به معروف ترین و بهترین سایت فروش nft اشاره خواهیم کرد.

  • سایت opensea یکی از بزرگ ترین وبسایت های خرید و فروش ان اف تی محسوب می شود. این وبسایت طیف های گسترده ای از nft را عرضه می کند. مانند ان اف تی هنری، ورزشی، کلکسیون های مختلف و … . بنابراین از این سایت می توان دارایی های دیجیتالی و آثار معروفی را خریداری کرد و یا به فروش رساند. علاوه بر این افرادی که قصد ساخت و ایجاد ان اف تی دارند، می توانند nft خود را به وسیله ابزار mint سایت opensea، درست کنند. در این وبسایت بر خلاف سایر سایت ها، برای ایجاد nft فقط باید هزینه قرارداد اولیه پرداخت شود و سایر مراحل رایگان می باشد. در این پلتفرم می توانید ان اف تی خود را با قیمت ثابت به فروش برسانید و یا اینکه لیست نزولی و یا لیست حراج تهیه نمایید. نکته ای که می بایست به آن توجه کرد، مسدود کردن اکانت های کاربران ایرانی توسط این پلتفرم می باشد. در واقع opensea کاربران ایرانی را تحریم کرده است.
  • یکی دیگر از سایت های معروف و معتبر ، rarible می باشد. این وبسایت به صورت یک بازار است که می توان در آن خرید و فروش انواع ان اف تی را انجام داد. این سایت nft بر روی دارایی های هنری تمرکز ویژه دارد، بنابراین افراد می توانند از این وبسایت برای ایجاد ان اف تی و خرید و فروش آثار هنری خود از جمله کتاب، آلبوم های موسیقی، فیلم ها، نقاشی، هنرهای دیجیتالی و … استفاده کنند. فروشنده می تواند در این پلتفرم بخشی از آثار خود را برای تمام کسانی که وارد وبسایت می شوند به نمایش بگذارد. اما تنها خریدار می تواند پروژه کامل را دریافت نماید. این پلتفرم نیز همانند opensea حساب کاربران ایرانی را مسدود خواهد کرد.
  • وب سایت رمزی ان اف تی اولین پلتفرم فارسی زبان برای خرید و فروش انواع آثار هنری nft می باشد. تنوع بسیار بالا ، رابط کاربری جذاب ، حفظ امنیت کاربران و نبود خطر بلاک ip های ایرانی از جمله نقاط قوت آن می باشد. در واقع می توان گفت گه این پلتفرم بهترین سایت خرید nft برای کاربران ایرانی می باشد.

معرفی nft ایرانی

همان طور که می دانید در دنیا، تجارت nft و استفاده از انواع سایت nft چند ماهی است که بسیار پر رونق می باشد. افراد بسیار زیادی در ایران نیز مانند سایر کشورهای دنیا، به سمت این تجارت دیجیتالی گسترده، جذب شده اند. در ایران هنرمندان در مقایسه با سایر حوزه ها، در این زمینه فعال تر هستند. تا قبل از به کارگیری روش اقتصاد دیجیتال، هنرمندان مجبور بودند برای این که آثار خود را به قیمت های مناسب معامله کنند، آن را به کشورهای خارجی ببرند و در آن کشورها بفروشند. اما با استفاده از این روش، هنرمندان می توانند آثار مختلف خود اعم از موسیقی، فیلم، نقاشی و …، را به nft تبدیل کنند. بنابراین از این طریق اثر خود را با مناسب ترین قیمت به فروش خواهند رساند.

بهترین-سایت-فروش-nft

معرفی بهترین سایت ساخت nft

مهم‌ترین عاملی که برای انتخاب یک سایت ایجاد NFT باید مدنظر داشته باشید، رابط کاربری آسان و امکان ذخیره داده‌ها به صورت غیرمتمرکز است. ساخت و ایجاد ان اف تی مسیر ساده ای دارد و می توانید به راحتی آن را بسازید. قبل از شروع هر کاری در ابتدا باید سایت nft و شبکه بلاکچینی که می خواهید در آن nft مورد نظر خود را ایجاد کنید، انتخاب نمایید. تعداد زیادی شبکه بلاکچینی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.
Binance Smart Chain (BSC), Solana, Flow by Dapper Labs , Tron, EOS, Polkadot, Tezos, Cosmos, WAX و … . اما دو شبکه محبوب و پرطرفدار برای ساخت ان اف تی، اتریوم Ethereum و پلی گان Polygon می باشد. البته برای انتخاب بازار مناسب برای ساخت و خرید و فروش ان اف تی، باید بدانید که علاقمند به کدام دارایی های دیجیتال هستید. در دنیای دیجیتال هر موضوعی از جمله ویدئو، بازی، هنر، موسیقی و … قابلیت ساخت و همچنین خرید و فروش دارد.

در نهایت جهت انتخاب بازار مناسب برای ساخت ان‌اف‌تی باید بدانید که هر بازار از چه شبکه های بلاکچینی پشتیبانی می کند و کدام دارایی های دیجیتالی در آن بیش تر خرید و فروش می شوند. بنابراین بر اساس زمینه کاری هر بازار، سایت مورد نظر و نیاز خود را از میان سایت هایی مانند ramzinft ، opensea و … انتخاب کنید. علاوه بر این که باید مطمئن شوید سایت nft انتخابی از توکن و همچنین کیف پول شما پشتیبانی می کند، باید به امنیت بازار نیز توجه داشته باشید و مطمئن شوید برای کاربران دیگر در گذشته، مشکلی به وجود نیامده باشد.


ثبت نام در سایت nft رمزی ان اف تی

مراحل ثبت نام و ورود به سایت nft رمزی‌ان‌اف‌تی بسیار آسان می باشد. UX و UI این پلتفرم به گونه ای طراحی شده است که کاربران با کمترین پیچیدگی ، NFT های خود را لیست کنند. Ramzinft اولین پلتفرم فارسی زبان برای خرید و فروش و معامله آثار هنری NFT می باشد.

سایت nft رایگان

تمامی پلتفرم های NFT هزینه ای را به عنوان کارمزد جهت فروش و معامله آثار nft از کاربر دریافت می کنند. فرق بین این پلتفرم ها میزان درصد کارمزد می باشد. در واقع نمونه ای به نام سایت nft رایگان وجود ندارد و کاربران هزینه هایی را با عنوان گس ( gas ) و کارمزد فروش به پلتفرم پرداخت می کنند.

درباره سایت NFT

پلتفرم RamziNFT ارائه دهنده خدماتی چون صرافی ، کیف پول ، کارگزاری ، مؤسسه مالی یا صندوق مالی نمی باشد. رمزی ان اف تی ارائه دهنده یک سرویس همتا به همتا web3 که به کاربران در جهت کاوش و تعامل با یکدیگر و NFT های قابل دسترس بر بستر بلاکچین کمک می‌کند. این پلتفرم حضانت یا کنترلی بر NFT ها یا بلاک چین هایی که بر بستر آن‌ها در حال تعامل هستید ندارد و خریدی را اجرا یا انجام نمی دهد. جهت استفاده از سرویس و خدمات ، باید از یک کیف پول استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد در معاملات روی بلاک چین شرکت نمایید.

سایت-های-فروش-nft

کلام آخر

ما در این مقاله به معرفی و بررسی nft ها و بهترین سایت nft برای ساخت و خرید و فروش آن پرداختیم. همان طور که بیان شد یکی از راه های شروع سرمایه گذاری دیجیتالی وارد شدن در بازارهای nft می باشد. اما باید حتما توجه کنید که بهترین سایت را برای ساخت و تجارت nft مورد نظر خود انتخاب کنید تا مشکلی پیش نیاید.
موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در پلتفرم های ان اف تی، همانند دنیای واقعی، ارزش هر کدام از آثار به عوامل مختلفی وابسته می باشد. بنابراین امکان دارد ارزش اثر خریداری شده بعد از مدتی افزایش پیدا کند و یا اینکه بنا به دلایلی از ارزش آن کاسته شود. در نتیجه باید در هنگام خرید و فروش آینده نگر باشید و با تفکر و بررسی این تجارت را انجام دهید. به این ترتیب می توانید سرمایه گذاری خوب و پرسودی داشته باشید.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی رمزی‌ان‌اف‌‌تی نیست. خطر از‌دست دادن سرمایه در هر سرمایه گذاری وجود دارد و سرمایه گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

آخرین مقالات

موضوعات مرتبط

میزان درآمد از nftقیمت nft میمونبالاترین قیمت nft – ساخت nft با گوشی اندرویدبهترین بازی nftمتاورس در ایران

عبارات مرتبط

سایت های فروش nftسایت های nftسایت خرید و فروش nftسایت nft نقاشیسایت فروش ان اف تیسایت های خرید و فروش nft

4.6/5 - (29 votes)

19 thoughts on “سایت NFT

  1. امین says:

    با چقدر سرمایه میشه وارد بازار nft شد؟

    1. ehsan says:

      امین جان ، برای شروع فعالیت در این بازار نیازی به داشتن سرمایه زیادی نیست و با بودجه متناسب با شرایط خودتون می تونید کار آغاز کنید

      1. وانیا says:

        سلام ، شخصی تو صفحه ی اینستاگرام من پیغام داده دوست داره تعدادی از نقاشی های من رو ازطریق nft بخره به قیمت 4000پوند چون تواین زمینه کلاهبرداری زیاد شده امکانش هست درسته ؟؟
        من اصلاچیزی از اپن سی یا خود nft سردرنمیارم وتازه به گوشم خورده ممنون میشم ازراهنماییتون

        1. ehsan says:

          وانیا جان سلام
          این امکان وجود داره آثار هنری که خلق می کنی ، با تبدیل به NFT و فروششون درآمد داشته باشی. پلتفرم رمزی ان اف تی این قابلیت برای کاربران ایرانی فراهم کرده
          دعوت می کنم تا از 2 مقاله ” ساخت NFT ” و “ NFT چیست ” دیدن کنی
          https://ramzinft.com/blog/fa/making-nft/
          https://ramzinft.com/blog/fa/what-is-nft/

  2. Samira says:

    سلام ببخشید میخواستم سایت ها یا شبکه ها فروش NFT میشناسین بهم معرفی کنید

    1. ehsan says:

      سلام وقت بخیر ، شما در پلتفرم رمزی ان اف تی امکان ایجاد حساب کاربری و فروش NFT دلخواه خود را دارید

  3. بهمن says:

    سلام ان اف تی هایی که اینجا میسازیم در کدام بازار به فروش میرسن ،از اوپن سی جداست؟

    1. ehsan says:

      سلام بهمن جان
      در بازار رمزی ان اف تی امکان فروش NFT مورد نظر داری

  4. Hoosein Amarloo says:

    پلتفرم هم داره خرید و فروش آن آف تی لطفا معرفی کنید ممنون فقط تو ایران کار کنه

    1. ehsan says:

      سلام حسین جان
      پلتفرم رمزی ان اف تی کاملا برای کاربران ایرانی قابل دسترس هست

  5. کیوان says:

    سلام وقت بخیر میخواستم بدونم چطور میشه NFT که زده قابل فروش نی رو قابل فروش کنم چطور قیمت گذاریش کنم

    1. ehsan says:

      کیوان جان
      بعد از ساخت NFT، در صفحه مربوط به آن nft، با کلیک بر دکمه فروش nft می‌توانید nft خود را به فروش بگذارید

      1. امیر says:

        سلام شخصی خارجی اومده میگه که نقاشیات را هر کدام 7 اتریوم میخرم ایا میتونم از ان اف تیه ایرانی استفاده کنم؟
        ایا در ان اف تی میشه کلاهبرداری کرد؟
        هزینه گس چقدر میشه؟

        1. ehsan says:

          سلام
          دوست عزیز
          اگر شخصی قصد خرید ان‌اف‌تی‌های شما رو دارد، ازطریق پلتفرمی که شما ان‌اف‌تی خود را لیست کردید اقدام کند.
          این افراد که جداگانه و قیمت بالا و طمع برانگیز پیشنهاد می‌دهند کلاهبردار هستند.
          شما می‌توانید ان‌اف‌تی‌های خود را در رمزی‌ان‌اف‌تی لیست کنید تا خریداران با هزینه گس ناچیز آن را خریداری کنند.

  6. Sara says:

    سلام وقت بخیر شخصی توی اینستاگرام بهم پیام داده که برای هر اثار هنری 8000دلار پرداخت میکنه و یه لینک فرستاده و گفته که ثبت نام کنم بعد نقاشی هامو اونجا بارگزاری کنم و براش شات بفرستم و اون پرداخت کنه هزینه رو
    ایا واقعی هستش همچین چیزی ؟یا کلاهبرداری هستش
    واگر این کار رو انجام بدم مشکلی برام پیش میاد؟

    1. ehsan says:

      سلام دوست عزیز
      این‌گونه پیام‌ها با هدف کلاهبرداری از شما است و هیچ کالکتوری این گونه NFT نمی‌خرد.

  7. Fatemeh says:

    سلام وقت بخیر
    بعد نصب کیف پول چطور اونو به رمزی آن اف تی وصل کنم

    1. ehsan says:

      سلام دوست عزیز
      از منوی بالای صفحه آیکون پروفایل یا دکمه ایجاد را انتخاب کنید تا به صفحه اتصال کیف پول هدایت شوید.
      در صفحه جدید کیف پول خودتان را پیدا کنید و با کلیک بر روی آیکون آن و تایید موارد درخواست شده اکانت خود را بسازید

  8. 강남카지노 says:

    Aw, this was a really nice post. Spending some
    time and actual effort to produce a good article… but what can I say… I procrastinate a
    whole lot and don’t manage to get anything done.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *