making-nft

ساخت NFT

امروزه ساخت nft به یک مبحث داغ تبدیل شده است. چرا که توکن های غیر قابل تعویض یا ان اف تی ها امروزه اهمیت زیادی پیدا کرده اند. مردم پول زیادی را برای دریافت یک کلکسیون خاص از انواع آیتم های دنیای ارز دیجیتال پرداخت می کنند. این آیتم های خاص منحصر به فرد بوده و هر کدام فقط در اختیار یک نفر قرار می گیرد. در اوایل سال 2021، یک آرتیست با نام Beeple ان اف تی خود را با قیمت 69 میلیون دلار فروخت. این عدد فیک یا غیر واقعی نیست!
این هنرمند دقیقا 69 میلیون دلار فقط با فروش یکی از آثار هنری خود دریافت کرد. حتما شما هم می توانید درک کنید که بازار ان اف تی چه بازار بزرگ و مهمی است. امروز ما قصد داریم تا در مورد ساخت عکس nft و بهترین راه های موجود در جهت ساخت ان اف تی با شما صحبت کنیم. همچنین، ما یک سری اطلاعات خاص در مورد آموزش ساخت nft برای شما آماده کرده ایم. پس اگر شما هم آماده ورود به این بازار و کسب درآمد از آن هستید، ادامه مقاله ما را از دست ندهید.


توضیح درباره ان اف تی

قبل از بررسی راه های موجود در جهت ساخت nft ، بیایید تا نگاهی به چیستی ان اف تی بیندازیم. مطمئنا خیلی از افرادی که به دنبال کسب درآمد از nft هستند ، هنوز تعریف دقیق ان اف تی را نمی دانند. ان اف تی یا توکن غیر قابل تعویض به یک سری توکن های دیجیتالی گفته می شود که بر روی یک شبکه بلاک چین قرار می گیرد. بر خلاف انواع ارز دیجیتال که در ساختار آنها کوین ارزش ثابتی دارد، هر مدل از انواع ان اف تی ارزش های متنوعی دارند. شما می توانید با استفاده از آنها دارایی های دیجیتالی را دریافت کنید که ارزش های متنوعی داشته و به مرور زمان قیمت بیشتری پیدا می کنند.
در هنگام ایجاد nft شما باید به این مسئله توجه داشته باشید که فایل بر روی شبکه بلاک چین ذخیره نمی شود. در طراحی ان اف تی شما سند مالکیتی را ایجاد می کنید و آن را در شبکه بلاک چین ثبت می نمایید. سپس شما سند مالکیت را به صورت کامل به فروش می رسانید. به همین راحتی شما یک ان اف تی خاص را طراحی کرده و به فروش رسانده اید. از آنجایی که دنیای ان اف تی هیچ قانونی ندارد، هیچکس نمی تواند بگوید که یک سند دو فایل دارد. برخی از انواع ان اف تی به شدت نادر بوده و برخی از آنها هم به شدت رایج هستند. مثلا امروزه ما ان اف تی هایی را می توانیم مشاهده کنیم که فقط 10 نسخه از آنها وجود دارد. گاهی اوقات هم در موارد خاص شما می توانید چند هزار ان اف تی مختلف را بر روی یک بلاک چین مشاهده کنید.
به صورت فنی، دنیای ان اف تی به گونه ای طراحی شده است که شما بتوانید فایل های دیجیتالی مختلفی را در این بستر عرضه کنید. اما، اگر شما با کد نویسی و روش های مربوط به ساخت بلاک چین آشنایی ندارید، بهتر است که از موارد ساده همچون عکس، گیف یا فیلم استفاده کنید. آیتمی که شما برای ساخت nft انتخاب می کنید از اهمیت زیادی برخوردار است. این آیتم می تواند میزان پیچیدگی ساخت را مشخص کند. شما حتی می توانید کلیپ های صوتی و تصویری خود را به صورت ان اف تی در بازار عرضه کنید.

عکس-های-nft

مراحل ساخت ان اف تی

حال که مباحث مقدماتی مربوط به nft چیست را پشت سر گذاشتیم، بیایید تا به مراحل ایجاد nft نگاهی بیندازیم. در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع ان اف تی در بازار موجود است و هر کدام از این مدل ها یک سری ویژگی های خاص دارند. شما باید یک سری مراحل خاص را در جهت ساخت ان اف تی طی کنید. این مراحل می توانند بر روی فرایند ساخت به صورت مستقیم تاثیر گذار باشند. با ما همراه باشید تا این مراحل را به صورت دقیق با هم بررسی کنیم.

اولین مرحله آموزش ساخت nft : انتخاب آیتم

انتخاب موضوع یا آیتم اولین مرحله مربوط به ساخت ان‌اف‌تی به حساب می آید. مطمئنا شما می توانید آیتم ها و موضوعات مختلفی را در جهت ساخت ان اف تی انتخاب کنید. شما همیشه باید موضوعاتی را انتخاب کنید که از نظر کاربران ارزش داشته و خودتان هم در زمینه کار با آن راحت هستید. هرچه آیتمی که شما در حال طراحی و تبدیل آن هستید خاص تر باشد، ارزش ان اف تی هم بالا تر می رود. به افراد تازه وارد توصیه می شود تا برای ساخت nft از انواع نقاشی، تصویر، موزیک، آیتم های درون بازی ویدیویی، میم، گیف یا حتی توییت استفاده کنند. البته که در این زمینه محدودیتی وجود نداشته و انتخاب کاملا دست شما است.
در ضمن، قبل از اقدام برای ایجاد انواع nft شما باید مطمئن شوید که آیتم مورد نظر کپی رایت ندارد. یعنی اگر شما در حال فروش یک تصویر یا یک گیف هستید، یا باید خودتان آن را طراحی کرده باشید یا اینکه از سازنده اصلی آن اجازه گرفته باشید. در غیر این صورت با مشکلات قانونی متعددی مواجه خواهید شد. چرا که قوانین کپی رایت در دنیای ارز دیجیتال خیلی جدی گرفته می شوند. پس برای جلوگیری از ایجاد مشکلات قانونی، بهتر است که شما هم حتما از آیتم هایی استفاده کنید که مدیریتشان با خودتان است.

ساخت-nft

دومین مرحله : انتخاب پلتفرم

شما باید پلتفرم و بلاک چین مناسبی را در جهت فروش و ساخت nft مورد استفاده قرار دهید. در حال حاضر چندین پلتفرم مختلف در بازار موجود است که شما می توانید از آنها استفاده کنید. بلاک چین ها بر روی موارد مختلفی تاثیر گذار هستند. پس انتخاب بهترین ها به شما کمک می کند تا هزینه های خود را کاهش دهید. شما باید در این زمینه تحقیق داشته باشید و بهترین بلاک چین برای پروژه خود را انتخاب کنید. البته که در این مقاله ما چند مورد از محبوب ترین فروشگاه های ان اف تی را مورد بررسی قرار می دهیم. سولانا و اتریوم، دو مورد از محبوب ترین بلاک چین هایی هستند که افراد ان اف تی های خود را بر روی آنها ایجاد می کنند. اتریوم هزینه گس بالایی دارد ولی سولانا هزینه های متوسط و معقولانه ای را از شما دریافت می کند. همینطور بلاکچین پلیگان نیز کارایی بالا و هزینه بسیار کمی را برای شما ایجاد خواهد کرد.
در این آموزش ساخت عکس NFT ما قصد داریم تا همه چیز را به صورت مقدماتی به شما آموزش دهیم. ما سعی می کنیم تا وارد مباحث فنی و خیلی پیچیده نشویم و همه چیز را برای کاربران تازه وارد در دنیای ارز دیجیتال و ان اف تی ساده نگه داریم. از جمله محبوب ترین پلتفرم هایی که در زمینه فروش nft فعالیت می کنند می توان به OpenSea و Rarible اشاره کرد. مطمئنا استفاده از خدمات هر کدام از این پلتفرم ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. البته که پلتفرم های خارجی ایرانیان را تحریم کرده و می توانند دارایی های کاربران را بلاک کنند. در واقع این پلتفرم ها در صورت اطلاع از ایرانی بودن مالک اکانت ، بلافاصله حساب را مسدود می نمایند.
پیشنهاد ما استفاده از پلتفرم RamziNFT می باشد. این پلتفرم از زبان فارسی هم پشتیبانی کرده و کاربران با خیال راحت می توانند نسبت به خرید و فروش انواع آثار هنری ان اف تی در آن اقدام کنند.
قبل از اقدام برای ساخت nft شما باید به این مسئله هم توجه داشته باشید که پلتفرم فروش با بلاکچین تفاوت دارد. بلاک چین ساختار شبکه ای است که شما ان اف تی های خود را بر پایه آن طراحی می کنید ولی، پلتفرم فروش محلی است که شما ان اف تی های خود را عرضه می نمایید. پلتفرم ها می توانند بر پایه بلاک چین های مختلفی تولید شده باشند. مثلا OpenSea بر پایه سولانا و Ramzinft بر پایه بلاکچین پلیگان طراحی شده است. هر کدام از این پلتفرم های مربوط به ساخت ان اف تی ، ویژگی های خاص خود را دارند.

سومین مرحله : ایجاد یک کیف پول دیجیتالی

در سومین مرحله ساخت nft شما باید بتوانید یک کیف پول دیجیتالی ایجاد نمایید. اگر شما هم اکنون یک کیف پول دیجیتالی ندارید، حتما باید آن را ایجاد کنید. چرا که کیف های پول در دنیای ارز دیجیتال نقش مهمی را فراهم می کنند. بدون استفاده از انواع کیف پول دیجیتالی شما محلی را برای نگهداری ارز دیجیتال خود نخواهید داشت. کیف پول های دیجیتالی در دو نوع نرم افزاری و سخت افزاری طراحی شده و بر خلاف کیف پول واقعی، ارز دیجیتال را در خود نگه می دارند. یک کیف پول دیجیتال می تواند از پلتفرم های مختلفی پشتیبانی کند. شما باید از کیف پولی استفاده کنید که پلتفرم انتخابی تان را تحت پوشش قرار دهد. این مسئله اهمیت زیادی دارد چرا که گاهی اوقات افراد با انتخاب کیف پول اشتباهی با مشکل مواجه می شوند.
البته، بهتر است که برای ساخت nft مقداری موجودی در کیف پول شما باشد. موجودی برای پرداخت هزینه های مربوط به ساخت عکس nft مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این هزینه ها می توان به هزینه گس اشاره کرد. شما باید مبلغی را بر روی این بازار سرمایه گذاری کنید تا بتوانید نسبت به ساخت و فروش ان اف تی اقدام نمایید. کیف پول شما دسترسی ایمنی را برای مدیریت محصولاتتان ایجاد می کند. از جمله برترین کیف پول های ان اف تی که شما می توانید از آنها استفاده کنید می توان به MetaMask ، WalletConnect و تراست ولت اشاره کرد.
همه این پلتفرم ها ویژگی های خاص خود را داشته و یک سری مزایا و معایب خاص دارند. هنگامی که کیف پول را ساختید، شما آماده خرید مقداری ارز دیجیتال هستید. تعداد زیادی از کیف پول ها و صرافی ها از اتر پشتیبانی می کنند. اتر هم دو نوع دارد. نوع اول بر روی شبکه اتریوم ساخته شده و نوع دوم بر روی شبکه تتر طراحی شده است. شما باید از اتری استفاده کنید که با کیف پول و شبکه تان همخوانی دارد. این مسئله هم مهم است. چرا که پلتفرم های اتریومی از دیگر انواع اتر پشتیبانی نمی کنند. اگر شما هم اکنون مقداری ارز دیجیتال دارید، می توانید کیف پول خود را به ارز دیجیتالتان متصل کنید و از آن در جهت ساخت nft استفاده کنید.

چهارمین مرحله : انتخاب سایت ساخت nft

در ابتدا باید به این مسئله اشاره کنیم که امروزه سایت های زیادی هم در زمینه ارائه خدمات مربوط به ساخت nft و هم در زمینه ارائه خدمات مربوط به فروش فعالیت نمی کنند. مرکزی که در هر دو این زمینه ها فعالیت کند کمیاب بوده و به راحتی پیدا نمی شود. انتخاب سایت ساخت و فروش مرحله مهمی است. چرا که بدون یک وب سایت ویژه شما نه می توانید ان اف تی را طراحی کنید و نه می توانید آن را به فروش برسانید. در قسمت های قبل تر هم به این مسئله اشاره کردیم که امروزه پلتفرم های زیادی همچون Axie و OpenSea به عنوان محبوب ترین پلتفرم های ساخت و فروش آثار هنری ان اف تی شناسایی شده اند. با توجه به اینکه این پلتفرم ها دارایی های کاربران ایرانی را مسدود می کنند، استفاده از اولین پلتفرم ایرانی همچون رمزی ان اف تی می تواند گزینه خوبی برای افراد باشد.
در صورت نیاز شما می توانید از دیگر پلتفرم های ساخت nft هم استفاده کنید. ولی در این آموزش ما قصد داریم تا سایت رمزی ان اف تی را با هم بررسی کنیم.

ساخت-عکس-nft

نحوه کار با پلتفرم رمزی ان اف تی

کار با پلتفرم رمزی ان اف تی در جهت ساخت و فروش خیلی ساده است. در ابتدا شما وارد سایت این پلتفرم می شوید. سپس شما کیف پول خود را ایجاد کرده و با این وب سایت تنظیم می کنید. این مرحله باعث می شود تا حساب کاربری شما ساخته شود. در مرحله بعد شما می توانید بر روی مجموعه هایتان کلیک کنید و مجموعه جدید ایجاد کنید. شما ان اف تی های خود را در این مرحله آپلود می کنید یا اینکه آنها را می سازید. در آخرین مرحله، برای فروش آثار ایجاد شده شما باید آن را در وب سایت رمزی ان اف تی لیست کنید.

پنجمین مرحله ساخت عکس nft ، آپلود فایل

در این مرحله، شما آماده ضرب عکس ایجاد شده در سایت ساخت nft مورد نظرتان هستید. این مرحله هم اهمیت زیادی دارد. چرا که در جهت فروش، شما باید آنها را ضرب یا mint کنید. ضرب کردن باعث می شود تا افراد با خیال راحت بتوانند مراحل فروش را شروع کنند. بدون ضرب کردن هم شما نمی توانید ان اف تی خود را لیست کنید. فرقی ندارد که پلتفرم مورد استفاده شما کدام است، در هر صورت باید ان اف تی خود را ضرب کنید. در وب سایت پلتفرم مورد نظر آموزش های مرحله به مرحله ای در جهت انجام این کار قرار گرفته است.

آخرین مرحله آموزش ساخت nft : فروش

پلتفرم ایجاد NFT قابلیت های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. وب سایت هایی که فقط در زمینه ساخت فعالیت می کنند اجازه فروش را به شما نمی دهند. ولی، پلتفرم هایی همچون رمزی ان اف تی گزینه های فروش متنوعی را در اختیار شما قرار می دهند. اگر خاطرتان باشد، در قسمت های قبل به این مسئله اشاره کردیم که پلتفرم های مختلف از کاربرانشان کارمزد های خاصی دریافت می کنند.
قسمتی از هزینه پرداختی مربوط به کارمزد شبکه بلاک چین بوده و قسمتی از آن هم سود خود پلتفرم می باشد. شما بدون پرداخت کارمزد به صورت مستقیم از کیف پول، اجازه لیست و فروش ان اف تی را نخواهید داشت. پس حتما به این مسئله توجه کنید تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید. در لیست زیر، شما می توانید چند مورد از راه های فروش آثار هنری ان‌اف‌تی را مشاهده کنید.

  • فروش با قیمت ثابت: شما با این قابلیت به کاربران اجازه می دهید تا ان اف تی خود را با یک قیمت ثابت دریافت کنند.
  • فروش در مزایده: در این روش فروش شما به مشتریان اجازه می دهید تا ان اف تی ایجاد شده را با مزایده و قیمت بالا تر تهیه کنند.
  • فروش به صورت بی نهایت: در این روش فروش شما محدودیت زمانی را بر روی ان اف تی اعمال نمی کنید. در عوض شما کل مزایده را همانطور که دوست دارید مدیریت می نمایید. شما می توانید با هر قیمتی که دوست داشتید ان اف تی خود را بفروشید.

اگر در پلتفرم ایجاد ان اف تی شما از روش های مربوط به ثبت مزایده استفاده کردید، باید یک سطح قیمتی تعریف کنید. این سطح می شود حداقل قیمتی که کاربران برای خرید باید پرداخت کنند. شما می توانید موارد مورد نظرتان را خیلی راحت بر روی ان اف تی اعمال نمایید.


میزان سود افراد از ایجاد nft و فروش آن چقدر است؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در زمینه هزینه ساخت nft و روش های ایجاد آن مطرح می شود مربوط به سود آن است. طراحی ان اف تی و فروش آن یک فعالیت ریسکی می باشد. شاید هیچگاه ان اف تی شما به فروش نرسد و شاید هم یک نفر در بالا ترین قیمت ممکن آن را تهیه کند. همه چیز بستگی به خلاقیت به کار رفته، شهرت شما و شهرت طراحی هایتان دارد. مثلا بیایید تا Nft میمون خسته را با هم بررسی کنیم. از آنجایی که شرکت سازنده این ان اف تی ها مشهور بود و خود آنها هم طراحی خاصی داشتند، با قیمت فوق العاده بالایی به فروش رسیدند. قیمت آنها تا حدی بالا رفت که هنرمندان و افراد بزرگ دنیا هم بر روی آنها سرمایه گذاری کردند.
هنگامی که شما از یک سایت nft استفاده می کنید، باید همه ریسک های مربوط به انجام این پروسه را بپذیرید. البته که سرمایه اولیه مورد نیاز برای ساخت NFT زیاد نیست. ولی، باز هم شما در حال قرار دادن مبلغی بر روی این بازار هستید. پس شما باید آمادگی مواجه با هر مشکلی را داشته باشید. توصیه ما به شما این است که طرح های زیبا و قشنگی را آماده نمایید.

ساخت nft در ایران

طریقه ساخت nft در داخل یا خارج از کشور تفاوتی ندارد. تنها مبحث دسترسی کاربران ایرانی به سرویس های خارجی و تحریم های وضع شده باعث تمایز شده اند. مراحل و شیوه کار یکسان است. در ادامه بصورت خلاصه به مراحل ایجاد یک NFT اشاره خواهیم کرد.

مراحل ساخت nft حرفه ای

برای شروع نیاز است با مباحث رمز ارزها و بلاکچین آشنایی نسبی داشته باشید. زیرا در ادامه کار جهت درک اتفاقات و مراحل پیش رو به آن نیاز دارید. شما امکان تبدیل تصاویر ، ویدئو ، موسیقی و … بسیاری از موارد دیگر به NFT را خواهید داشت.

مراحل کلی ساخت و ایجاد nft به اینصورت می باشد:

  • داشتن کیف پول ارز دیجیتال و اتصال آن به پلتفرم NFT
  • ایجاد حساب کاربری در پلتفرم ( این مرحله یکی از محدودیت ها برای کاربران ایرانی به حساب می آید. پلتفرم های opensea و rarible ، کاربران ایرانی را مسدود کرده اند )
  • آپلود فایل مورد نظر در حساب کاربری ، شرح توضیحات و ضرب کردن آن در شبکه بلاکچین (minting )
  • در نهایت لیست کردن NFT و ایجاد امکان فروش

کارمزد-ساخت-NFT

سایت ساخت nft رایگان

برای اینکه بتوانید یک NFT را ایجاد کنید ، نیاز است تا اثر خود را در شبکه بلاکچین ضرب نمایید. اتریوم ، سولانا و پالیگان از معروف ترین و پرکاربردترین شبکه های بلاکچین به حساب می آیند. هر کدام از این شبکه ها هزینه ای را بابت اینکار دریافت می کنند. هزینه اتریوم در مقایسه با پالیگان بسیار بیشتر می باشد. ساخت nft ارزان در عمل امکان پذیر است و با هزینه ای بسیار کم قادر به ساخت ان اف تی خود می باشد ( با توجه به انتخاب نوع شبکه بلاکچین و پلتفرم ) اما ایجاد nft بدون پرداخت هیچگونه مبلغی در واقعیت شدنی نیست.

برنامه ساخت nft اندروید و ios

در این بخش به معرفی تعدادی از اپلیکیشن های ساخت nft از عکس ، برای دو سیستم عامل اندروید و ios اشاره خواهیم کرد.

  • اندروید : Curate ، 8bit Painter ، Enjin
  • سیستم عامل ios آیفون : Sketchar ، PIXL ، NFT creator

کارمزد ساخت nft

برای اینکار ، پلتفرم های NFT هر کدام کارمزد مشخصی را با توجه به سیاست های مجموعه و برنامه اقتصادی خود تعیین می کنند. این مورد با هدف جذب کاربران بیشتر رابطه مستقیم دارد. برای مثال پلتفرم رمزی‌ان‌اف‌تی کارمزد 2.5 درصد از قیمت NFT مدنظر را دریافت می کند.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی رمزی‌ان‌اف‌‌تی نیست. خطر از‌دست دادن سرمایه در هر سرمایه گذاری وجود دارد و سرمایه گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

آخرین مقالات

موضوعات مرتبط

بهترین ایده برای nftخرید nft در ایرانساخت nft با گوشی – گرانترین nftبازی nft موبایلمتاورسوب 3 چیست

عبارات مرتبط

ساخت nft از عکسعکس های nftعکس ان اف تیتصاویر nftتبدیل عکس به ان اف تی

4.3/5 - (13 votes)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *