cost-of-making-nft

هزینه ساخت NFT

آیا شما تا کنون از خود پرسیده اید که هزینه ساخت nft چقدر است؟ مطمئنا یک توکن غیر مثلی به صورت رایگان تولید و توزیع نمی شود. هنگامی که مراحل ساخت طی می شوند، افراد باید مبلغی را به عنوان کارمزد شبکه پرداخت کنند. این مبلغ باعث می شود تا nft به صورت رسمی ثبت شود. اگر شما هم یک طراح هستید و به دنبال ساخت توکن ان اف تی می باشید یا اینکه به این بازار علاقه دارید و دوست دارید تا بیشتر در مورد قیمت ساخت nft بدانید، ادامه مقاله ما را از دست ندهید. امروز ما قصد داریم تا در مورد هزینه های ساخت nft با شما صحبت کنیم. پس با ما تا انتها همراه باشید.


هزینه های مربوط به ساخت توکن nft کدام اند؟

مطمئنا هزینه طراحی و ایجاد nft فقط مربوط به ثبت توکن نیست. در این قسمت، ما قصد داریم تا چند مورد از مهم ترین موارد هزینه ساخت یک nft را برای شما شرح دهیم. در لیست زیر، شما می توانید چند مورد از مهم ترین هزینه های مربوط به ساخت nft را مشاهده کنید.

  • هزینه های گس: گس یا gas یک هزینه ثابت برای ثبت nft در شبکه است. این هزینه برای همه شبکه ها وجود داشته و هیچ راهی هم برای صرف نظر از آن وجود ندارد. این هزینه باعث می شود تا قدرت ایمن سازی شبکه مورد نظر شما بالا تر رود و سرعت عملکرد شبکه بهتر شود. پس این هزینه را می توان نوعی مالیات به شبکه ای که شما در حال ثبت nft در آن هستید، در نظر گرفت.
  • هزینه فروش: شما همیشه نمی توانید توکن های nft خود را به صورت رایگان بفروشید. برای ساخت و ضرب این توکن ها شما معمولا هزینه ای را پرداخت نمی کنید ولی در جهت فروش یک توکن شما باید کارمزدی را در اختیار صرافی مد نظر قرار دهید. صرافی بسته به فعالیت ها و شبکه ای که در آن فعالیت می کند، کارمزد های مختلفی را دریافت خواهد کرد.
  • هزینه راه اندازی حساب در صرافی: یکی از مهم ترین انواع هزینه ساخت nft که شما باید به آن توجه داشته باشید هزینه افتتاح حساب است. صرافی ها و فروشگاه های اینترنتی مختلف که در زمینه فروش آثار ان‌اف‌تی فعالیت می کنند، اجازه ساخت حساب و فعالیت به صورت رایگان را به شما نمی دهند.

بررسی دیگر موارد موثر بر روی هزینه های ساخت nft

حال که شما با مهم ترین هزینه های مربوط به ایجاد nft آشنا شدید، بیایید تا مهم ترین هزینه یعنی گس را بررسی کنیم. بازار ارز دیجیتال امروزه در وضعیت فوق العاده ای قرار گرفته است. تعداد افراد علاقه مند به این بازار روز به روز بیشتر شده و این عدد همواره در حال افزایش می باشد. هنرمندان زیادی هستند که به دنبال طراحی nft و کسب درآمد از آنها می باشند. این هنرمندان آهنگ، پوستر، بازی یا حتی تصاویر و گیف های خود را به شکل nft در آورده و در بازار ثبت می کنند. مطمئنا دنیای ارز دیجیتال نمی تواند یک سرویس رایگان را در اختیار این افراد قرار دهد تا با استفاده از آن به درآمد های زیاد دسترسی پیدا کنند.
همه افرادی که قصد فروش nft را دارند، باید به یک سری هزینه های خاص توجه کنند. هزینه ساخت nft زیاد و سنگین نمی باشد. ولی، با توجه به وضعیت اقتصادی، شما حتما باید این هزینه ها را مد نظرتان قرار دهید. چرا که آنها به صورت مستقیم بر روی فعالیت های مد نظرتان تاثیر گذار هستند.

هزینه-ساخت-nft

هزینه ساخت nft در بلاکچین اتریوم

بلاکچین اتریوم یکی از رایج ترین شبکه های بلاکچین به حساب می آید. هزینه ایجاد nft کمی بالا تر از سایر شبکه ها می باشد. ولی، امنیت، قدرت و محبوبیت اتریوم باعث شده تا فروشندگان از این هزینه چشم پوشی کنند و به راحتی فروش را شروع نمایند. مهم ترین هزینه در اتریوم هزینه گس است. این هزینه برابر با 70 دلار می باشد. شما باید در همان ابتدای کار هزینه را پرداخت کنید. سایت های فعال در زمینه لیست کردن nft هم برای فعالیت به پول نیاز دارند. در نتیجه، آنها معمولا مبلغی را از شما دریافت می کنند. انتخاب نحوه پرداخت مربوط به شما است.

هزینه ساخت یک nft در بلاکچین پلیگان

در حال حاضر شبکه هایی همچون Polygon و سولانا در حال محبوب و معروف شدن هستند. علت این محبوبیت داشتن هزینه ضرب پایین است. هزینه ای که شما برای ثبت و فروش در سولانا و پلیگان پرداخت می کنید خیلی کمتر از دیگر شبکه های بلاک چینی می باشد. البته که اتریوم در حال ارائه آپدیت های سنگینی است. آپدیت هایی که می توانند هزینه های ثبت را کاهش دهند. پلتفرم RamziNFT بر روی شبکه پلیگان فعالیت می کند. این شبکه هزینه کمی را از کاربران دریافت می کند. هزینه پرداختی شما برای ضرب nft در این شبکه بسیار پایین خواهد بود. از دیگر برتری های این پلتفرم می توان به پشتیبانی از زبان فارسی ، تنوع بالای انواع nft و نبود خطر مسدود شدن اکانت اشاره کرد. در واقع پلتفرم های خارجی در صورت اطلاع از ایرانی بودن مالک اکانت ، به علت تحریم ها بلافاصله حساب را مسدود می کنند اما این اتفاق در ramzinft به هیچ وجه نخواهد افتاد.
این آمار و ارقام به ما نشان می دهند که هزینه ساخت توکن nft سنگین نیست. اکثر افراد می توانند یک عدد nft طراحی کنند و از آن در جهت کسب درآمد استفاده نمایند.

ضرب کردن چیست؟

در قسمت بررسی هزینه ساخت nft ، ما از کلمه ای با نام ضرب کردن استفاده کردیم. ضرب کردن یا minting به فعالیت مهمی گفته می شود که همه فعالان دنیای nft باید با آن آشنا باشند. شما باید از یک عدد کیف پول مخصوص، از یک هنر اختصاصی و طراحی ویژه برای ایجاد ان اف تی خود استفاده کنید. به فرایندی که در طی آن شما یک nft طراحی می کنید و آن را در شبکه بلاکچین ثبت می کنید، ضرب کردن یا minting گفته می شود.

قیمت-ساخت-nft

تاثیر ضرب کردن بر روی قیمت ساخت nft

هزینه ساخت توکن nft هم می تواند تحت تاثیر فرایند ضرب کردن قرار گیرد. همه هزینه هایی که در قسمت های قبل تر به آنها اشاره کردیم از جمله هزینه گس، ثبت در فروشگاه و کارمزد در دسته هزینه های ضرب کردن قرار می گیرند. از همین رو، کاربران در حال مهاجرت به پلتفرم های دیگر هستند. مطمئنا شبکه اتریوم به عنوان اولین بلاکچین قابل برنامه نویسی، محبوبیت زیادی دارد ولی، هزینه های زیاد این شبکه کاربران را می ترساند. در عوض بلاکچین Polygon با کاهش چشمگیر هزینه ها ، فرصت مناسبی را برای کاربران فراهم کرده است.


هزینه ساخت nft پالیگان

یکی از مواردی که سازندگان NFT می بایست به آن توجه داشته باشند، شبکه بلاکچینی است که قصد دارند در آن فعالیت داشته باشند. بلاکچین اتریوم و پالیگان بصورت گسترده در بین پلتفرم های ان اف تی مورد استفاده قرار میگیرد. هزینه ساخت و فروش nft در بلاکچین پالیگان کمتر از یک دلار می باشد و این موضوع سبب شده تا اقبال بیشتری در بین کاربران داشته باشد. پالیگان در مقایسه با اتریوم از نظر اقتصادی بسیار بصرفه می باشد.

این در حالی است که هزینه ساخت nft پیشرفته در بلاکچین اتریوم مبلغ نسبتا زیادی خواهد شد. با این حال انتخاب نوع شبکه بلاکچین به مواردی از قبیل ترجیحات شخصی هنرمند ، مسائل مالی و اهداف کلی پروژه بستگی خواهد داشت. پلتفرم رمزی‌ان‌اف‌تی از بلاکچین پالیگان پشتیبانی می کند و کاربران می توانند با کمترین هزینه ، NFT دلخواه خود را ایجاد کنند.

ساخت nft بدون هزینه

در این مقاله به سوال ” برای ساخت nft چقدر هزینه دارد ؟ ” بصورت کامل پاسخ دادیم. اما ممکن است برای برخی از کاربران این سوال پیش آید که چگونه می توان بدون پرداخت هیچگونه مبلغی ، NFT خود را ایجاد کرد. شما برای اینکه بخواهید NFT خود را بسازید ، می بایست در یک شبکه بلاکچین ضرب (mint – مینت ) نمایید. شبکه های اتریوم ، سولانا و پالیگان هرکدام مبلغ مشخصی را بابت اینکار دریافت می کنند. ضمن اینکه بابت فروش اثر خود ، مبلغی را به عنوان کارمزد به پلتفرم پرداخت می نمایید. در عمل هزینه ساخت NFT بسیار کم می باشد و به اینصورت نیست که هیچگونه مبلغی را پرداخت نکنید.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی رمزی‌ان‌اف‌‌تی نیست. خطر از‌دست دادن سرمایه در هر سرمایه گذاری وجود دارد و سرمایه گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

هزینه-ساخت-nft-پالیگان

آخرین مقالات

موضوعات مرتبط

میزان درآمد از nftخرید nft در ایرانساخت nft با گوشیقیمت nft میمونبازی nft آیفونکالکشن NFTوب 3 چیستبلاک چین های NFT

4.5/5 - (11 votes)

One thought on “هزینه ساخت NFT

  1. کالکشن DEP ROOKS says:

    کالکشن DEP ROOKS شامل مجموعه ای از ان اف تی های کلاغ هست که هر کدام شخصیت منحصر به فردی خودش را دارد كه با چندين نرم افزار و بدون استفاده از هوش مصنوعي به صورت انيميشن طراحي و ساخته شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *